פיתוח אפליקציות – עם מה כדאי להתחיל?

אחד הלקוחות שלי מעוניין לפתח מערכת,
שכוללת פיתוח של אפליקציה ל-3 פלטפורמות עיקריות:
אייפון, אנדרואיד ו-ווב.
זה כמובן כולל ממשק ניהול וצד שרת,
כך שהיקף הפרויקט גדל הרבה מעבר לתקציב שלו
וכעת הוא מתבלט מה לעשות.
התחושה של יזמים היא לרב כזו,
שאם הם לא ישיקו את המיזם שלהם,
כשיש להם כבר את המערכת כולה מפותחת ומושלמת
לכל הפלטפורמות, אז היא נדונה לכישלון.
בעוד איכות ומקצועיות המערכת חשובים מאוד
להצלחת המיזם,
ההיקף שלה לרב לא משפיע על מידת ההצלחה, להיפך.
כאשר משיקים מיזם שהתקציב שלו איננו גדול,
רצוי מאוד לעשות את העבודה בצורה נכונה ובשלבים.
לפתח קודם את הפלטפורמה שהכי רלוונטית לקהל היעד,
לבחון אותה על קהל היעד בפועל ולקבל פידבקים.
את השינויים הנדרשים אפשר לעשות רק על פלטפורמה אחת ולא על 3.
זה הבדל משמעותי מבחינה תקציבית.
כמו כן, מבחינה שיווקית – מובייל ו-ווב הם קהלים שונים
ולכן השיווק צריך להיות שונה ונפרד.
אם יש מגבלות תקציב, בוודאי שלא ניתן לשווק
ל-2 סוגי קהלים שונים בו זמנית.
לכן זו עוד סיבה שכדאי להבין מי הקהל העיקרי
ומהיכן הוא מגיע – מהווב או מהמובייל
ועם זה להתקדם.
אחרי שיש מספיק תובנות מהפלטפורמה שנבחרה ראשונה
אפשר להתקדם לפלטפורמות נוספות.

מקווה שהצלחתי לעשות קצת סדר 

השאר תגובה

Sign in to post your comment or sign-up if you don't have any account.