איפיון חווית משתמש באפליקציות UX/UI

אחד הדברים החשובים ביותר בעת שימוש באפליקציה בין אם זה באנדרואיד או באייפון זה איפיון UX/UI שהינו איפיון חווית משתמש. איפיון זה כולל מרכיבים שונים שקשורים לאפיון הלקוח עצמו ואיפיון עיצוב האפליקציה. איפיון חווית משתמש טוב הוא איפיון שהחווית המשתמש בה היא נעימה, כיפית ונוחה. חוויה לא מורכבת, פשוטה ומובנת שגורמת לשימוש מהנה ונוח.

מהו איפיון חוויית משתמש?

איפיון חוויית משתמש או בשמו המקצועי איפיון UX/UI ,הוא תהליך של גיבוש והגדרה ויזואלית של מסכי האפליקציה. התהליך כולל הבנה של קהל היעד והשימוש המרכזי שלו באפליקציה, ובהתאם לכך מגדירים איזו פונקציונליות יכיל כל מסך, מה יהיה המסך העיקרי, כיצד יחולקו המודולים השונים בין מסכי האפליקציה ואיך תהיה הגישה אליהם, מהו הflow העיקרי באפליקציה ועוד. כל זאת במטרה להגדיר אפליקציה ברורה, נעימה ופשוטה לשימוש כך שהמשתמש ירצה לחזור אליה שוב ושוב.

חשיבות איפיון חווית משתמש

באמצעות איפיון UX/UI ניתן להגדיר את העסק בצורה הטובה ביותר ואף לאפיין את קהל היעד בצורה מדויקת על מנת לענות על צרכיו האישיים. בנוסף לכך, לעצב את הגרפיקה של האפליקציה, להשתמש בצבעים מתאימים ובולטים כדי שיקלו על המשתמש. דברים אלה משפיעים בסופו של דבר על חווית המשתמש באפליקציה, ככל שהחוויה יותר נוחה וכיפית כך הלקוח ישהה באפליקציה זמן רב ולא ימחק אותה לאחר זמן קצר. לכן לנראות המסכים, מעבר בין המסכים ולשימוש בצבעים חשיבות גבוהה באיפיון חווית משתמש.

מה עלינו לשאול את עצמנו בעת איפיון חווית משתמש?

על מנת שהאפליקציה שלנו תענה על צרכיו של הלקוח ותהיה לו חוויה נעימה להשתמש בה, חשוב שבעת איפיון האפליקציה נשאל את עצמנו כמה שאלות חשובות שיעזרו לנו לגרום לחווית הלקוח להיות נעימה ונוחה. השאלות שאנו צריכים לשאול את עצמנו הם:

האם נעים לשהות באפליקציה זמן רב?

האם קל להתמצא בתפריט ובמעברים בין המסכים השונים?

האם המשתמש מבין מה עליו לעשות ולאלה כפתורים לגשת?

האם יש הנעה לפעולה טובה אשר מניעה את המשתמש?

האם קל להבין את התפריטים מבלי לחפש לאן להסתכל?

מאפיין חווית משמש מקצועי ומנוסה יודע איך לסחוף אחריו משתמשים רבים, כיצד להקל עליהם ואף לנווט אותם במהלך השימוש והכי חשוב לשמור עליהם שלא ימחקו את האפליקציה. לכן תפקידו העיקרי להגשים את המטרות העסקיות של הלקוחות ולרצות את המשתמשים בשימוש. לשם כך, עליו להבין מה חשוב למשתמשים, מה מניע אותם לפעולה ומה שומר עליהם נאמנים למוצר או השירות של החברה שלא גורם להם לפזול לצדדים.

השלב הבא לאחר איפיון חוויית משתמש – עיצוב גרפי

לאחר שהגדרנו בצורה מלאה ומדוייקת את מסכי האפליקציה, השלב הבא הוא לגבש קו עיצובי ולהפוך את המסכים הללו (שכרגע ממוחשים בשרטוטי wireframe בלבד) למסכים מעוצבים, כאשר הסגנון שיבחר ישקף את החזון ואת מטרת האפליקציה, יתאים לקהל היעד, יהיה חדיש ומושך לעין, כך שיעצים את חוויית המשתמש ויתרום לרצון שלו לחזור שוב ושוב להשתמש באפליקציה.

לקבלת הצעת מחיר לפיתוח איפיון UX/UI פנו עוד היום בטלפון: 077-231-6888 או השאירו הודעה במייל: apps@shimara.co.ilI

רוצים להתייעץ עם המומחים שלנו?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
או חייגו: 077-231-6888

ממליצים עלינו

הלקוחות שלנו