שלבים בפיתוח אפליקציה

נכון להיום כל אחד יכול להיות בעל אפליקציה נפלאה בחנות האפליקציות ולהרוויח מכך. בכדי להגשים חלום ולהגיע לתוצאה של אפליקציה אותה יורידו משתמשים מחנות האפליקציות , ניתן ללמוד פיתוח אפליקציות או לקצר ענייניים ולשכור את שירותיה של חברה אשר מעסיקה מומחים בתחום זה. מהם השלבים הנדרשים לפיתוח אפליקציה?

שלבי פיתוח אפליקציה

  • איפיון השלב הראשון יהיה האפיון הכולל של האפליקציה אותה מתכננים לפתח. במסגרת האפיון יש לקבוע מהי המטרה העיקרית של האפליקציה, יש לאפיין את המסכים השונים, להגדיר את התכונות השונות של האפליקציה, לשרטט את מסכי האפליקציה וכמובן לקחת בחשבון מצבים שונים הקשורים אל חוויית המשתמש.
  • עיצוב השלב השני כולל את כל הקשור אל עיצוב האפליקציה שלכם. כאן המטרה היא ליצור את המראה הסופי של מסכי האפליקציה וזאת באמצעות עיצוב גרפי. כמובן שכל הקשור אל העיצוב הוא תהליך הדרגתי וברוב המקרים נערכים שינויים שונים במהלך העבודה עד הגעה לתוצאה הסופית. חשוב לדעת שרק לאחר שנקבע העיצוב הפונקציונלי של האפליקציה, רק אז ניתן להתחיל עם שלב העיצוב הגרפי. העיצוב תמיד יכלול את כל הקשור אל עיצובם של עמודי האפליקציה, בחירת פונטים, בחירת גוונים מתאימים, עיצוב הכפתורים השונים ועוד. חשוב לקחת בחשבון ששלב העיצוב חשוב ודומיננטי מאוד (בכל הקשור אל שלבי פיתוח האפליקציה), שכן הוא משפיע רבות על תגובת המשתמש.
  • DATABASE לאחר שלב האפיון והעיצוב כאשר אתם יודעים מהם הנתונים שישרתו אתכם באפליקציה, חשוב לתכנן את מסד הנתונים. תכנון זה יכלול את השדות הדרושים, ההקשר בין הטבלאות השונות ועוד.
  • פיתוח או במילים אחרות תכנות. בשלב זה המפתחים ומנהל הפרויקטים ישבו יחדיו וילמדו את כל הקשור אל המידע שהתקבל כתוצאה מהאפיון ההתחלתי, דבר אשר יכלול כמובן גם את כל ההחלטות הנוגעות לעיצובה של האפליקציה המיועדת. במהלך למידת הנתונים המפתחים יוודאו שהם מבינים הכל ולאחר מכן הם יתחילו בעבודה עצמה, קרי, הקמת תשתיות אפליקציה וכתיבת הקוד.
  • בדיקת איכות טרם שחרור אפליקציה למשתמשים יש לוודא שהיא עובדת בצורה תקינה, כלומר נטולת באגים. הדבר יעשה באמצעות בודקי איכות תוכנה אשר יקפידו גם על כתיבת מסמך בדיקות, בדיקות של הפיתוח, בדיקת תקלות שונות, בדיקות עומסים ועוד. באם יתגלו תקלות כאלו ואחרות, צוות הבודקים יבקש מהמפתחים לתקן אותם ויחזור על תהליך הבדיקה שוב.
  • השקת האפליקציה לאחר יישום של כל שלבי פיתוח אפליקציה הגיע הזמן להעלות אותה לחנות האפליקציות להורדה ושימוש. מה שנקרא 'שחרור גרסה'. בהצלחה!

שיתוף:

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

לקבלת המדריך
"איך להפוך רעיון למציאות"
בחינם
הירשמו לניוזלטר שלנו:
דילוג לתוכן