עיצוב חווית משתמש

מהי חווית משתמש ומהי רמת חשיבותה? כיצד מעצבים חווית משתמש ומהם הדגשים המקצועיים לצורך כך? על כך ועוד בכתבה שלפניכם.

חוויית המשתמש (USER EXPERINENCE) הידועה גם בשם UE, היא למעשה הגדרה כוללת לכל האלמנטים התורמים לנראות האתר ו/או האפליקציה, והיא משתלבת בממשק המשתמש (USER INTERFACE) שמטרתו היא יישום נוח של פעולת הגלישה באתר האינטרנט/ המובייל ו/או האפליקציה.

חווית המשתמש – מספר מילים על חשיבותה

חשיבותה של חווית המשתמש מתבססת על הרגלי הגלישה של כולנו, כאשר מחקרים מוכיחים כי כל גולש/ת מקדיש בממוצע בין 7 ל-10 שניות בלבד לצורך קבלת החלטה בכל הנוגע להמשך קיומן של פעולות גלישה באתר ו/או באפליקציה בה הוא מבקר. על פי אותם מחקרים, אחד מהשיקולים המרכזיים להחלטה האם להמשיך לקיים פעולות גלישה באתר ו/או לנטוש אותו לאחר מספר שניות, קשור לנראות האתר, ולכן, יותר ויותר בעלי אתרים וחברות אינטרנט העוסקות בעיצוב ובניית אתרים, מקדישים משאבים רבים לצורך עיצוב חווית משתמש אשר תעורר עניין ותשכנע את הגולשים להמשיך לבצע פעולות גלישה באתר.

דגשים מקצועיים לחוויית המשתמש

עיצוב חוויית משתמש היא פעולה מקצועית שמטרתה שיפור נראות האתר ואופן השימוש בו, כאשר עיצוב החוויה חייב להיות מבוסס על ממצאי הליך אפיון אתרים במסגרתו מקיימים בדיקה בנוגע לזהות קהל היעד הרלוונטי לשימוש באתר, הרגלי הגלישה של אותם קהלים, מהות השימוש באתר ונוחות תפעול האתר על ידי הגולש הממוצע.

עיצוב חוויית משתמש מתחיל אומנם מהגדרות עיצוביות בסיסיות, כגון: נראות האתר, צבע האתר, אופן מיקום התפריט באתר וכדומה, אך הליך העיצוב עצמו מתייחס גם להיבטים שונים הקשורים לתפעול האתר כגון: מהירות הגלישה באתר, התאמתו לכל פלטפורמת גלישה וכדומה.

כאשר ניגשים להליך עיצוב חוויית משתמש, חשוב להתייחס לכל הפרמטרים היכולים לסייע לכל גולש להמשיך לבצע מספר רב של פעולות גלישה באתר וזאת בטרם נטישתו, וזאת על מנת שהגולש ייחשף לכמה שיותר מידע ו/או תוכן המופיע באתר. חוויית המשתמש היא למעשה מסלול הגלישה אותו אתם רוצים שכל גולש ממוצע יעבור מרגע הכניסה לאתרכם ועד ליצירת קשר עימכם.

 

לסיכום, רמת חשיבותה של חווית המשתמש גבוהה וחשוב לדעת שעיצוב חווית המשתמש תמיד תהיה שונה מאפליקציה אחת לשנייה (ומאתר לאתר) ולכן העיצוב תמיד חייב להתאים במדויק למטרה, לתהליך הפיתוח ולאותם שירותים או מוצרים המוצעים באמצעות האתר או האפליקציה. עיצוב מוצלח של חווית משתמש מחייב החלטה והיכרות עם קהל היעד, כלומר עם המשתמש. שימוש בשפה אותה המשתמש מכיר והבנה שתהליך ה- UX אף עם לא נגמר, אלא תמיד עובר שינויים והתאמות.

שיתוף:

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

לקבלת המדריך
"איך להפוך רעיון למציאות"
בחינם
הירשמו לניוזלטר שלנו:
דילוג לתוכן