כמה זמן לוקח לבנות אפליקציה?

ביטוי ידוע בעולם העסקים טוען ש-"זמן זה כסף וכסף הוא זמן", וכאשר מדברים על תהליכי בניית אפליקציה, מונח זה מקבל משנה תוקף, וזאת לנוכח העובדה שמשך זמן הפיתוח משפיע באופן ישיר על תקציב הפיתוח הנחוץ לכם, ולהיפך, גובה התקציב העובד לרשותכם הוא זה אשר יגדיר את פרק הזמן הנחוץ לכם לצורך בניית האפליקציה.

הצלחנו לבלבל אתכם? להלן ההסבר הפשוט: במידה ועומד לרשותכם "כסף גדול" או תקציב (כמעט) בלתי מוגבל לצורך בניית האפליקציה, תוכלו לגייס לשורותיכם צוות מתוגבר של מפתחים, מעצבים, אנשי תוכנה וכדומה, ולסיים את כל שלבי הפיתוח הנחוצים תוך פרק זמן של חודש ימים עד חודשיים. אך מכיוון שתקציבי הפיתוח של רבים מאיתנו הינו מוגבל, הליך הפיתוח מיושם במסגרת השכרת שירותיהן של חברות לפיתוח אפליקציות העוסקות ומתמחות בנושא.

ברוב המקרים, בניית אפליקציה משלב האפיון המקדים ועד שלבי השקתה והעלתה לחנויות האפליקציות של גוגל ו-אפל, באמצעות חברות לפיתוח אפליקציה הינו הליך אשר אורך בין שלושה לחמישה חודשים, כאשר באפליקציות מורכבות יותר הליך הפיתוח נמשך בין ארבעה לשישה חודשים.

מהם שלבי הפיתוח הנדרשים לבניית אפליקציה?

כאשר אנו מדברים על הליך פיתוח אפליקציות (בניית אפליקציה) האורך בין שלושה לחמישה חודשים ו/או על ארבעה לשישה חודשים באפליקציות מורכבות יותר, אנו למעשה מדברים על הליך פיתוח מלא המורכב מכל שלבי הפיתוח הנחוצים לכם כגון:

  • שלב האפיון המקדים במסגרתו מגדירים את סוג ואופי האפליקציה ובוחנים את מורכבות הליכי הפיתוח הנחוצים לכם בהמשך.
  • שלב העיצוב שהוא למעשה השלב בו מגבשים את העיצוב הראשוני לכל אחד ממסכי האפליקציה. ברוב המקרים, גרסת דמו בסיסית של אפליקציות מורכבת מעד 8 עמודי מסך, כאשר הוספה של כל עמוד נוסף כרוכה בפרק זמן נוסף הנדרש לצורך בניית האפליקציה.
  • שלב הפיתוח – במסגרתו מפתחים מספר גרסאות לאפליקציה וככל שהליך הפיתוח הינו מורכב יותר כך קיים הכרח בפיתוח של גרסאות ביניים רבות יותר. שלב הפיתוח מהווה את מירב העבודה על האפליקציה והוא מתקיים במקביל לשלב העיצוב.
  • שלב הבדיקות – המהווה את השלב הלפני אחרון בהליכי הפיתוח המלא. בשלב זה, מתבצעות בדיקות לאיתור באגים ובוחנים את כל אחד מדפי האפליקציה בהתאם למספר הפונקציות הנכללות בה. שלב הבדיקות מתבצע ברוב המקרים במסגרת הרצת האפליקציה במכשירי אנדרואיד ומכשירי אייפון כאחד, וזאת על מנת לבחון את תפקודה של האפליקציה בכל מכשיר אפשרי.
  • שלב ההשקה – שלב זה מתקיים לאחר העלאת האפליקציה לחנויות האפליקציות של גוגל ואפל והוא מיושם לצורך קבלת אישור סופי לאפליקציה על ידי חנויות האפליקציות השונות. בשלב זה, חנויות האפליקציות הן אלו הבודקות את תקינות האפליקציה ורק לאחר קבלת אישור מהן האפליקציה ניתנת להורדה על ידי כלל המשתמשים.

כפי שציינו לעיל, פרק הזמן הנדרש להליך פיתוח מלא של אפליקציות הינו בין שלושה לחמישה חודשים או בין ארבעה לשישה חודשים וזאת בהתאם למורכבת האפליקציה.

שיתוף:

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

לקבלת המדריך
"איך להפוך רעיון למציאות"
בחינם
הירשמו לניוזלטר שלנו:
דילוג לתוכן