מהפכת הטלפונים הסלולאריים בשנים האחרונות הביאה עימה ביקוש גובר מפתחי האפליקציות וביניהם פיתוח אפליקציות לאייפון ולאנדרואיד. בנוסף לאפליקציות הקיימות שנועדו לשם הנאה, אחרות נועדו לספק שירותי תוכן ללקוחותיהם ואף למתג את החברה ולהעלות את המכירות. פיתוח אפליקציית מובייל לאנדרואיד, פיתוח אפליקציית מובייל לאייפון עוזרות להגיע לחשיפה גבוהה וממוקדת של לקוחות אשר מתעניינים בשירותים או במוצרים שהחברה מציעה.

השלבים בפיתוח אפליקציית מובייל

על מנת לפתח אפליקציית מובייל יש צורך לעבור שלבים שונים עד לשלב סיום המוצר המוגמר שניתן למצוא אותו בחנות הפליי או אף סטור. השלבים השונים בפיתוח אפליקציית מובייל באייפון או באנדרואיד כוללת את השלבים הבאים:

הגדרת האפליקציה- השלב הראשוני ביצירת אפליקציה הוא רעיון מקורי לפיתוח אפליקציה. ברגע שיש לכם רעיון מקורי משלכם עליכם לאפיין אותו בקהל יעד, פעולות השונות שניתן לבצע באמצעות האפליקציה בין אם זה ביצוע עסקאות, קבלת מידע, השארת פרטים ועוד.

אפיון האפליקציה- בשלב האפיון יש לבנות תסריט משתמש על מנת לתכנן את האפליקציה ,את התסריט יש לתת למתכנתים על מנת שיתכננו ויפתחו את האפליקציה בהתאם לאפיון. בהתאם לאפיון המתכנתים בונים את האפליקציה.

אפיון חווית משתמש- אפיון חווית משתמש מצריך מהאפליקציה להיות נגישה, נוחה, יעילה ואף מושכת את העין על מנת שיורידו אותה וישתמשו בה לאורך זמן.

עיצוב האפליקציה- עיצוב האפליקציה חשוב ביותר מבחינת הנראות שלה. בעיצוב חשוב לבחור את הצבעים המתאימים, צבעים ללוגו ולצבעים נוספים, תמונות רקע ועוד. אשר משפיעים על נראות האפליקציה ועל הורדתה והשימוש בה.

בדיקת האפליקציה- בשלב הבדיקה בודקים אם האפליקציה עובדת תקין או לא, במידה ומתגלים תקלות ובאגים מטפלים בהם.

פיתוח אפליקציות מובייל עם שימארה

אחד השלבים בחשובים ביותר בעת פיתוח תוכנה הוא אפיון התוכנה. באמצעות אפיון נכון וממוקד ניתן לקבל תוכנה טובה ויעילה אשר מתאימה לצרכי הלקוח, ומאופיינת בצורה נוחה, קלה ופשוטה להבנה. מעבר לכך, ניתן לעבור ממסך למסך ללא כל בעיה. כמו כן, העיצוב עצמו, עוצמת הצבעים, כמות הצבעים, גודל הגופן ועוד משפיעים רבות על התוכנה ועל שימושה, ועל כן יש לקחת אותם בחשבון בעת אפיון התוכנה וחווית המשתמש של הלקוח.

לקבלת הצעת מחיר לאיפיון תוכנה פנו עוד היום בטלפון: 052-328-4430 או השאירו הודעה במייל : apps@shimara.co.il

מסמך אפיון אפליקציה
חברות לבניית אפליקציות
עיצוב חווית משתמש

היום כבר כמעט לכולם יש מכשיר סלולארי. אחוז גדול מהמכשירים הסלולאריים הם מכשירים ניידים חכמים (אייפון, אנדרואיד וכד') והמספר הזה רק ילך ויגדל. מטף ועד זקן כולם גילו את הפוטנציאל של להגיע להכל באמצעות המכשיר, מכל מקום, בכל רגע, במהירות ובפשטות. למשל: קנייה בחנות אינטרנטית דרך הנייד או חיפוש מידע מבוסס מיקום, צפייה בוידאו, צילום תמונות באיכות גבוהה וכו'. לבעלי עסקים, פוטנציאל השיווק באמצעות אפליקציות למובייל הוא עצום מאחר ובניגוד לכל האמצעים האחרים השיווק מגיע ממש עד הלקוח וזאת מכיוון שרוב האנשים צמודים ברוב שעות היממה למכשיר הנייד שלהם.

כמו כן, למכשירי הסמארטפון יש הרבה יכולות שאינן קיימות במחשבים הביתיים הרגילים ולכן ניצול נכון של יכולות אלה לטובת בית העסק יתן ערך מוסף לאפליקציה (מעבר לאתר האינטרנט של העסק) ובכך יגדיל את האטרקטיביות שלה ואת התפוצה שלה. דוגמא ליכולת כזו היא תכונת ה-GPS אשר מאפשר להציג מקומות ברדיוס מסוים סביב מיקום נבחר. דוגמא נוספת חשובה לא פחות היא האפשרות לשליחת הודעות פוש. זהו כלי ליצירת קשר ותזכורת קבועה שהעסק ובעל האפליקציה יכול לשלוח למשתמשים שלו (תוך שימוש בפילוחים שונים של הקהל) על מנת לגרום להם לחזור ולהיכנס ולהשתמש באפליקציה שלו ובכך להישאר תמיד בתודעה שלהם.פיתוח אפליקציות מורכב מכמה שלבים:

איפיון אפליקציה

זהו החלק הראשון של הפרויקט, והחשוב ביותר, שבו מגדירים את הפרויקט ואת מה שהולכים לפתח.
בשלב האיפיון עושים את כל החשיבה כך שמסמך האיפיון מהווה את ה"שכל" של הפרויקט.
איפיון לא טוב, לא מדויק, לא מקצועי ולא מקיף יכול במקרה הטוב לגרור עיכובים רבים ועלויות נוספות ובמקרה הרע, לכשלון של הפרויקט כולו.
שלב איפיון אפליקציה הוא הבסיס של הפרויקט כולו, כך שלא ניתן לדלג ולהתחיל פיתוח בלעדיו.

אז למה צריך איפיון?

זהו מסמך הבנות המגדיר את תכולת הפרויקט בצורה מדויקת,
כך שכל בעלי המקצוע, בפרט המתכנתים, המעורבים בפרויקט ידעו בדיוק מה הם צריכים לעשות, עם מינימום שאלות ובלי שום דבר שנשאר פתוח.
מצד שני, המסמך הזה הוא גם בשבילך, יזם הפרויקט, כך שתדע בדיוק מה אתה הולך לקבל בסוף הפרויקט.
על סמך האיפיון תוכל לקבל הצעות מחיר מדויקות ותדע מראש לתכנן את התקציב שלך בלי הפתעות.
זה מונע הרבה אי הבנות וויכוחים כי אתה יודע בדיוק מה נכלל ומה לא נכלל במסגרת הפרויקט והתקציב המוגדרים.
בנוסף, האיפיון למעשה מגדיר את הפרויקט על כל חלקיו, כך שקל מאוד להחליט איזה חלקים רוצים לכלול בשלב ראשון ואיזה לדחות לשלב אחר.
זה למעשה כלי לקבל החלטות – מה חשוב לך לכלול בפרויקט ואיך להשמר במסגרת תקציבית נכונה.
מסמך האיפיון הוא למעשה מסמך עבודה למתכנתים, למעצב/ת גרפי, לאנשי שיווק, עו"ד וכל בעל מקצוע אחר שמעורב בפרויקט,
בפרט אם יש לך צורך בגיוס משקיעים, האיפיון יהווה את הבסיס למצגת שתכין על מנת להציג את הרעיון שלך בפניהם.
זה יציב אותך כיזם מקצועי שלוקח אחריות ומשקיע ברעיון שלו, מכיוון שבתום תהליך האיפיון אתה תבין ותדע כל מה שצריך על הפרויקט שלך, גם אם אתה לא מגיע מרקע טכני.
אני יכולה לספר מניסיון שלעיתים קרובות מגיעים אלי יזמים אם מסמך בסיסי שהכינו המגדיר את האפליקציה שהם רוצים לפתח,
וזה אף פעם לא מזכיר את מסמך האיפיון שנוצר בסיום התהליך:
או שהם הגדירו משהו פשוט מדי שלא מכיל רבע ממה שצריך כי לא חשבו על הכל,
וזה אומר שאם היו מפתחים את זה ללא איפיון, הפיתוח היה נעצר לעיתים קרובות כדי לפתור בעיות וזה היה מלווה בעלויות נוספות.
או שהם הגדירו משהו מוגזם ומורכב מדי שחצי ממנו לא באמת צריך לשלב ראשון,
וזה אומר שאם היו מפתחים את הפרויקט ללא איפיון, מראש העלויות שלו היו גבוהות מאוד ואחרי ההשקה של האפליקציה הם היו מגלים שחצי ממה שפותח היה לשווא.

מה כולל איפיון אפליקציה?

תהליך האיפיון נעשה בשיתוף היזם. נקבעות מספר פגישות בהתאם לצורך כדי לדון בתרחישים ואפשרויות שונות לפרויקט,
כאשר בהתאם לסיעור המוחות והתשובות שעולות, אני מכינה מסמך טקסט המכיל תיאור מלא של האפליקציה.
זהו מסמך המגדיר איזה מסכים יהיו באפליקציה, מה יכיל כל מסך, מאיפה יגיע התוכן של כל מסך,
איזה פעולות אפשר לעשות בכל מסך. אם יש שדות קלט במסך, איזה סוג שדות אלה יהיו ואיזה בדיקות תקינות צריך לעשות על הקלט.
הגדרה של קשרים יש בין שדות, מסכים, פעולות באפליקציה וישויות הקיימות במבנה הנתונים.
הגדרה של מבנה הנתונים של האפליקציה, מה נשמר, מה לא, מה על שרת ומה באפליקציה.
איך יתבצע הניווט והזרימה בין המסכים באפליקציה.
איזה לוגיקה נוספת יש מאחורי כל מסך ובצד השרת, כתוצאה של פעולות מסוימות שהמשתמש מבצע.
המסמך מגדיר לא רק את האפליקציה אלא גם את צד השרת וממשק הניהול.
כמוצר נלווה למסמך הטקסטואלי, אני מכינה גם מסמך UX המכיל סקיצות של מסכי האפליקציה וממשק הניהול.
זה השלב שבו אנחנו מוודאים שמה שהוגדר בכתב אכן מסתדר גם מבחינה ויזואלית ונותן חוויית משתמש טובה.
זה גם מונע אי הבנות וטעויות ומציג את התאוריה בצורה ויזואלית, כדי שתדע בדיוק איך זה הולך להראות.

חשוב לזכור שמסמכי האיפיון אינם מחייבים להמשיך את הפיתוח איתנו,
המסמך יכול לשמש כל צוות פיתוח אחר, כך שאתה לא מאבד שום דבר.

עיצוב גרפי

השלב הבא אחרי איפיון הפרויקט הוא עיצוב גרפי למסכי האפליקציה המתבסס על מסמך הUX שנעשה במסגרת האיפיון.
בשלב הזה בונים את הקו העיצובי של האפליקציה – מבחינת אוירה, קונספט, צבעים וכד'.
ואז מעצבים כל אחד ממסכי האפליקציה, כולל אייקון ומתאימים את הגדלים למסכים השונים.

פיתוח אפליקציות

כשיש איפיון מקצועי ועיצוב גרפי מוכנים אפשר להתחיל את הפיתוח. הפיתוח נעשה בשלבים בד"כ,
פיתוח אפליקציה לפלטפורמה אחת (אייפון או אנדרואיד) וצד שרת ולאחר מכן פלטפורמה שניה וממשק ניהול,
אבל כמובן זה תלוי בזמינות, בלוח זמנים וכו' ולכן יכול להשתנות.
לרב מסיימים גרסת אלפא ראשונה ומעבירים ללקוח לבדיקה ובהתאם לפידבקים מייצרים גרסת בטא שהיא כבר הגרסה הסופית.
אם היא מאושרת אפשר לסיים ולהעלות את האפליקציה לחנויות.

שיווק אפליקציות

את חברת השיווק עבור האפליקציה כדאי לבחור עוד בזמן הפיתוח כך שהשיווק של האפליקציה יחל מיד עם השקתה.
זה חלק חשוב בהצלחת הפרויקט וחשוב לא פחות להכין תקציב מיוחד עבור השיווק.
בשלב הזה תבחנו את האפליקציה מול קהל אמיתי ותקבלו פידבקים אשר יעזרו לכם להבין איך להתקדם ומה יהיו השלבים הבאים.
אפליקציה משווקת, חיה וקיימת חייבת להיות מתוחזקת ולהשתדרג כל הזמן ולכן צוות הפיתוח שלנו נשאר איתכם לכל אורך הדרך.