בניית אפליקציה לאנדרואיד

בשוק רווי אפליקציות שמקיפות אותנו בכל שעות היום, אחת מהמערכות ההפעלה שמהווה את אחת השחקניות החשובות בשוק הסמארטפונים החכמים והיא מערכת אנדרואיד המיועדת לטלפונים חכמים, מסכי טלוויזיה טאבלטים ועוד.

מערכת אנדרואיד

מערכת אנדרואיד הינה נחשבת לאחת המערכות הנפוצות בקרב מפתחים, יזמים וסטארט-אפים המעוניינים בבניית אפליקציות לאנדרואיד מסיבה הפשוטה שהיא מקלה ומפשטת את תהליך בניית האפליקציה. יותר מכך, פופולאריות מערכת אנדרואיד נובעת מקלות היחסית הכרוכה בפיתוח ובניית אפליקציה לאנדרואיד בסביבת מערכת של אנדרואיד המאפשרת זמן תגובה ותהליך אישור בהעלאת של אפליקציה בחנות Google Play. מכאן, גם מתכנתים מתחילים ויזמים יעדיפו להתחיל את דרכם בעולם האפליקציות, בעולם הסטארט אפ באנדרואיד.

סביבת פיתוח – Android  SDK

כשמדברים על בניית אפליקציה לאנדרואיד, מדובר בסביבת פיתוח ידידותית אשר יכולה לרוץ בין מערכות  windows, Linux ו- Mac. עבודות הפיתוח שלה נגישות בסביבת האנדרואיד. שפת התכנות של מערכת אנדרואיד היא Java הפופולארית והמוכרת מפיתוח אתרי האינטרנט שנחשבת גם היא לשפת תכנות נגישה ומאפשרת להתנסות בה גם ללא ידע מוקדם וניתן להשתמש בה במכשירי האנדרואיד השונים הפונים לקהל יעד רחב יותר, מחשבי PC ו – Mac.

כשניגשים לבנות אפליקציה לאנדרואיד כדאי להתאים את המאפיינים ובחירת הרעיון של למערכת של אנדרואיד. כשמגבישים את הקונספט לייעוד האפליקציה חשוב לבצע תכנון ומחקר שוק. כלומר, להבין את השוק, את המתחרים, את קהל היעד והרגליו ובעיקר למקד את מטרת האפליקציה על איזה צורך היא עונה. לאחר מכן, עוברים לשלבי האפיון (UX) בו מקבלים החלטות על תכונות המוצר, הפיצ'רים היסודות שמלבישים את הממשק ו – UI המתמקד במראה האפליקציה מהצד הוויזואלי החל מבחירת צבעים, כפתורים, פונטים שבסופו מגיע לפיתוחה של האפליקציה על פי האפיון ומתמקדים בשיווקה.

חשיבות האפליקציות

כשדנים בחשיבות האפליקציות, בייחוד באפליקציות המותאמות או נבנות לאנדרואיד מאפשרים להרבה מאוד משתמשים להתקין ולהשתמש באפליקציות גם בחברות ובמכשירי אחרים כמו סמסונג או שיאומי המשתמשות גם הן במערכת האנדרואיד. שכן אחד מיתרונות הבולטים של אפליקציה הוא התאמה טבעית למכשיר החל מהצגת המסך ועד לשימוש במאפיינים וכלים כמו צילום או ניווט ביד אחת. נוסף על כך, בבניית אפליקציה לאנדרואיד ניתן לעלות אותה לחנות google App הנחשבת לקלה יותר ולסייע בכניסה מהירה לשוק ובכך גם לסייע בפונקציות הורדה ותשלום המתבצע ישירות דרך אמצעי תשלום המאוחסן בחשבון המשתמש שמקושר למערכת ההפעלה.

שיתוף:

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

לקבלת המדריך
"איך להפוך רעיון למציאות"
בחינם
הירשמו לניוזלטר שלנו:
דילוג לתוכן