מה זה UI?

רבים שומעים וקוראים על החשיבות הגדולה של ה- UX וה- UI ואינם מבינים על מה מדובר בכל הקשור אל אפליקציות ואתרי אינטרנט. במאמר זה המומחים שלנו רשמו בפניכם את כל אותן נקודות חשובות אותן יש לדעת אודות ה- UI. הבה נתחיל..

 

UI – כרטיס ביקור

UI הוא ראשי התיבות של ממשק המשתמש (User Interface). כאשר מדברים על כל הקשור אל ה- UI הכוונה היא אל חווית הגלישה באתר האינטרנט בכל הקשור אל הגלישה עצמה. אחד האלמנטים החשובים ביותר באתר נוגע לממשק המשתמש, שכן אם הגלישה אינה נעימה לגולש, הוא יעדיף לעבור לאתר מתחרה אחר, בו הגלישה נוחה יותר. ממשק משתמש כולל בדרך כלל  את כל הקשור אל עיצוב האתר, המעבר בין דפי האינטרנט השונים באתר, מילוי של טפסים שונים, כל הקשור אל אפשרויות החיפוש והניווט באתר, נוחות הצפייה בתמונות באתר.

 

מה ההבדל בין UI ו – UX

אנשים רבים סבורים שה- UX וה-UI הם בסופו של דבר אותו הדבר, סברה זו שגויה. אמנם שניהם עובדים יחדיו, אך מדובר על שני דברים שונים לחלוטין. ה- UI עוסק בכל הקשור אל הממשק של המשתמש באתר האינטרנט שלכם או באפליקציה ואילו ה- UX עוסק בכל הקשור אל חוויית המשתמש תוך כדי שימוש באפליקציה או באתר שלכם. עיצוב ממשק המשתמש תמיד יצטרך לשלב בין  העיצוב החזותי של האתר ועיצוב של כל הקשור אל אינטראקציית הגולש באתר. כלומר UI תמיד יעסוק בכל הקשור אל התחושה והמראה של האתר ובכל הקשור אל האינטראקציה של הגולש באתר. באם מעוניינים ליצור חווית משתמש אופטימאלית חשוב להבין כיצד המשתמש יתנהג מרגע כניסתו לאתר ועד להשגת מטרתו ויציאתו מהאתר או האפליקציה.

 

כי אי אפשר בלי ה- UI

אמנם השלב הראשון בעת בניית ממשק משתמש הוא חוויית המשתמש, קרי,  UX, אך אי אפשר בלי השלב השני של ה- UI. כאן, משתמשים בכל מיני אלמנטים וזאת בהתאמה ממוקדת לקהל היעד של האפליקציה, אלמנטים אשר יגרמו למשתמש לחוויה משלו בעת שימוש באפליקציה, כמו למשל גוונים ממוקדים, אנימציות, פונטים מסוג מסוים ובגודל מסוים ואלמנטים נוספים המשתייכים אל השפה הגרפית. ה- UX אחראי על המראה האסתטי והאטרקטיבי ויישום הירארכיה ויזואלית שתקל על המשתמשים באפליקציה (או באתר) להבין אותה ומה הם צריכים לעשות בכל שלב על מנת להשיג את מה שהם רוצים מהאפליקציה.

שיתוף:

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

לקבלת המדריך
"איך להפוך רעיון למציאות"
בחינם
הירשמו לניוזלטר שלנו:
דילוג לתוכן