מה כולל תיאור פרטני של אפליקציה

לפני שמתחילים פיתוח של תוכנה, חשוב מאוד לעצור ולתכנן את הדברים בצורה המדוייקת והמפורטת ביותר. לחשוב על כל התרחישים על מנת שעבודת הפיתוח תהיה נכונה וחלקה.

מאוד מתסכל להתקע באמצע פיתוח בגלל תרחיש שלא תוכנן היטב וגורר אחריו שינוי ופיתוח מחדש של חלקים נרחבים בתוכנה. במקרה הטוב זה תסכול של המתכת בלבד, במקרה הרע אלה עלויות גבוהות נוספות ליזם.

על מנת שלא להגיע למצבים הללו, חשוב להתחיל בהכנת מסמך המכיל תיאור פרטני של האפליקציה.

תיאור פרטני של אפליקציה

יש מספר סוגי איפיונים – מבחינה בסיסית זה מתחלק ל-2 עיקריים:

  • איפיון לרעיון לאפליקציה שטרם פותחה עדיין
  • איפיון מחדש למערכת שכבר פותחה ועובדת

במאמר זה אדבר על האופציה השניה.

איפיון אפליקציה לצורך פיתוח מחדש

איפיון של מערכת קיימת הוא מורכב יותר מכיוון שהמערכת כבר עובדת ואם רוצים לפתח את המערכת מחדש חייבים להכיר את כל החלקים הכי נידחים שלה על מנת לא לפספס שום דבר. בפרט הדבר חשוב אם רוצים לאתר את הבעיות שבמערכת הקיימת ולהכניס שיפורים.

זה, בשונה ממערכת שלא קיימת שאז יש את החופש לתכנן איך שרוצים.

אתגרים במהלך הכנת תיאור פרטני של האפליקציה

לרב במערכת קיימת אין תיעוד מסודר של האיפיון של המערכת והמידע הזה נמצא בראשם של אנשים שונים. במקרה הטוב בראש של מישהו אחד, במקרה הרע זה מפוזר בין אנשים שחלקם אולי כבר לא זמינים.

בעבודת איפיון תוכנה מהסוג הזה נדרש לערוך פגישות רבות עם בעלי הידע ולהוציא מהם את המידע. להכנס למערכת עצמה ולנסות את כל הפיצ'רים שלה שגלויים למשתמש. הבעיה היא שלעיתים המערכת מורכבת ולא הכל חשוף למשתמש רגיל. כמו כן, יש צורך לעבור ולקרוא מסמכים של החברה שיכולים לתת מידע נוסף.

מה כדאי לקחת בחשבון

ככל שיש יותר מידע זמין כך האיפיון יהיה שלם יותר ולא יתפספס כלום אך לא תמיד זה המצב. צריך לקחת בחשבון שיהיה צורך בהשלמות של הפיתוח שיעלו רק ברגע שהמערכת החדשה תכנס לשימוש בפיילוט.

את כל הדברים האלה חייבים לקחת בחשבון לפני שנכנסים לפיתוח מחדש של מערכת מאחר וזה תהליך שלוקח לא מעט זמן. לעיתים יכול לקחת כמה חודשים וכפועל יוצא מכך גם יהיה בעל עלויות גבוהות.

עלויות

לא ניתן להעריך מראש את עלות הכנת תיאור פרטני של אפליקציה מהסוג הנדון, ולכן לרב הוא יתבצע לפי שעות. לעיתים קרובות העבודה מגיעה לכ-100 שעות עבודה ויותר. תלוי כמובן עד כמה מורכבת המערכת ועד כמה קשה ללקט ולאסוף את המידע עליה. או במילים אחרות, עד כמה הארגון מסודר 😉

מעוניינים בפיתוח מחדש ושדרוג של האפליקציה / מערכת שלכם? לחצו פה לקבלת הצעת מחיר לאיפיון מערכת חדשה וטובה יותר.

שיתוף:

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

לקבלת המדריך
"איך להפוך רעיון למציאות"
בחינם
הירשמו לניוזלטר שלנו:
דילוג לתוכן