כתיבת אפיון אפליקציה

בתחום פיתוח האפליקציות, אחד מהשלבים הראשונים בתהליך הוא כתיבת אפיון אפליקציה שנבנה בהתאמה אישית.

כתיבת אפיון אפליקציה

בכתיבת אפיון אפליקציה מקבלים את ההחלטות הנכונות לאפליקציה תוך חשיבה מעמיקה וסיעור מוחות. כשמתחילים את שלב האפיון הרעיון של האפליקציה גובש ועכשיו נדרש לחלק אותו לשני חלקים, כשהראשון מתמקד ב UX ורכיבי האפליקציה כיצד הם ימומשו ויתקשרו אחד עם השני. כלומר, יסודות שמלבישים את המראה של הממשק. השני, שרטוט ואיור המסכים השונים, כל מסך בנפרד באפליקציה עם הקפדה ותשומת לב על חווית המשתמש נוחה ופשוטה בהתחשבות לגודל המסך של הטלפון, סוגי חיווי ואי יכולת ביצוע יותר מידי פעולות בו זמנית בעזרת חשיבת UI מהצד הוויזואלי. כל אילו מסייעים למתן ערך גבוה עבור משתמשי האפליקציה.

חשיבותו של האפיון בתהליך כתיבתו

איפיון טוב הינו איפיון שהתכנון שלו יכול את האפליקציה להצלחה. תחילה, כתיבת איפיון אפליקציה משפיעה על המודל העסקי בכדי שתייצר רווח. משמעות בחירה ביצירת דרך אחת או אחרת תלויה באופן שבו תרצו לייצר את הרווח מן האפליקציה, כלומר בין אם מדובר באמצעות גביית עמלות ופיתוח ממשק למעקב או שימוש במערכת אוטומטית לבין מכירת מנויים ופיתוח ממש מתאים. גם בתחום העיצוב של האפיון מגדירים סטייל גייד המורכב ממרכיבים גרפיים באפליקציה כמו למשל, כפתורים, אייקונים, צבעים שמשרטטים את המסכים באפליקציה כאשר הם משלימים ומתקשרים אחד עם השנים לאורך כל האפליקציה בעיצובה. כמו כן, יש להקפיד על איכות האפליקציה מכוון שמדובר בתהליך של פיתוח תוכנה שעל איכות אבטחת האפליקציה בידי איש QA אשר משמש באפיון בשביל להכין מסמכי בדיקות המיועדים לוודא שהאפליקציה בטוחה ונקייה מתקלות ושכל הפונקציות שלה עובדות. לכך, גם השפעה על תשתית פיתוח בצורה מסודרת ונכונה בתכנון אפליקציה שתעבוד במהירות ותתמוך בגידול של כמות משתמשיה. כל הגורמים הללו ממחישים את חשיבותה של כתיבת אפיון אפליקציה ולכן, הקפידו על רמת דיוק גבוה לפיתוח האפליקציה בשלב התכנון שמהווה את הבסיס לפיתוח אפליקציה מוצלחת.

כיצד נראה איפיון אפליקציה

בכתיבת אפיון אפליקציה עלינו לדמה את עצמנו למשתמשי הקצה, כלומר משתמשי האפליקציה. כך שעלינו ליצור כל מסך בנפרד ולבצע בו את האפיון המתאים בפעולות הנעשות בו. בכל מסך שהושקע בו מחשבה ועוצב בקפידה רבה ניתן לחבר בתרשים זרימה ולהחיל עליו פרוטוטיפ על מנת להנפיש את המסכים לחוויית משתמש אמיתית על מנת שהמתכנת יוכל להבין את הקונספט ואיך מגיעים לכל מסך ולאן ממשיכים ממנו. עלינו להסביר למפתח מה קורה מאחורי הקלעים בטעינת מסך, מה המשתמש רואה במסך וכיצד הוא רואה את מה שמוצג וכמובן, מה קורה בזמן ביצוע פעולת המשתמש על המסך והוא יידע כיצד לתכנת זאת לאפליקציה.

שיתוף:

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

לקבלת המדריך
"איך להפוך רעיון למציאות"
בחינם
הירשמו לניוזלטר שלנו:
דילוג לתוכן